17 Mayıs 2010 Pazartesi

ADALAR POSTASI-2431: adalı olarak lodoslu havalara alışığız ama motordaydım...

Büyükada Hristos'ta, 1920.


* * *
ADALAR'da TARİHTE O GÜN:

7 Haziran 1900 Perşembe günlü Angelidi'nin, Büyükada'da mutasarrıf olduğu rıhtıma belediyece yapılan müdahalenin önlenmesi talebi hususunda gereğinin yapılmasına dair...


* * *
ADALAR'da BİR GÜN:

Fotoğraf: Ugo Antonio Corintio, Büyükada Hristos'ta, 8 Mayıs 2010.

Dili olsa da konuşsa... Kimbilir neler anlatırdı bu kapı?

Büyükada Hristos'ta, 1920.


* * *
ADALAR'da HAVA DURUMU:

17 Mayıs 2010 Pazartesi
Büyükada'da HAVA DURUMU*
Sağanak yağışlı
16/24ºC
% 58-73 nem
Lodos, GB 33km/sa

Gündoğuşu 05:45... Günbatışı 20:16...

* http://www.dmi.gov.tr/tahmin/il-ve-ilceler.aspx?m=BUYUKADA uyarınca


* * *

Cicely Mary Barker, The Horned Poppy Fairy.


* * *

1- Şirin Ünal Kahraman: "Adalı olarak lodoslu havalara alışığız ama motordaydım —ne kadar (?!) güvenliydi ki— korkmaya başladım, iyi ki kızımı getirmemiştim, başladım motor batarsa nasıl karaya yüzerim ve de kızım yanımda olsaydı onu nasıl sakinleştirirdim diye düşünmeye, gözlerimi kapattım ve kızımı düşüne düşüne Ada'ya gittim, indiğimde hiç iyi değildim, bir de bunun dönüşü vardı..."

2- Taner Yener: "İstanbul'da gece düğün dönüşü Kınalıada açıklarında şiddetli lodos nedeniyle alabora olan teknede bulunan 5 kişiden 4'ü kayboldu. Teknenin alabora olmasının ardından 6 saat boyunca denizde kurtarılmayı bekleyen Abdülkadir Himmet, adalara giden yolcu teknesinin kaptanı tarafından kurtarıldı. Kaybolan 4 kişinin ise..."

3- Mustafa Farsakoğlu: ''Geçen yıl İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş. (İDO) Bostancı-Adalar arasındaki hattı kısmen özelleştirdi ancak bu duruma ada sakinleri tarafından 'vapur yolculuğu daha güvenli' gerekçesiyle tepki gösterildi. Bu konuda İDO'ya başvurular yapıldı. Yaz tarifesiyle özellikle geç saatlerde vapur seferlerinin yapılacağı bildirilmişti. Ancak İDO'nun şu anda aldığı bir karar var mı bilmiyorum. Motor seferlerinin de çok güvensiz olduğunu söyleyemeyiz.''

4- Abdülkadir Himmet: "Ben bir kulaç atıp bir metre ileri gittiğimde dalgalar beni 5 metre geri götürüyordu. O an anladım ki, Kınalıada'ya varamayacağım. Adaya çok yakın olup ışıkları görmeme rağmen kendimi dalgaya bırakıp Maltepe açıklarına doğru yüzmeye başladım.

5- Gülcan Demirci: "İstanbul'daki bir yakınlarının düğünü için Kınalıada'dan kalabalık bir grup büyük bir tekne tutarak Maltepe'ye geldi. Düğünün ardından geciken Abdülkadir Himmet (31), Cihan Şahin (27), Yücel Yazgan (28) ve Şerafettin Yakar (27) geç saatlerde arkadaşları Tolga Baştepe'yi (20) kendilerini alması için Kınalıada'dan çağırdı. Baştepe, 4 metrelik tek motorlu teknesi ile Maltepe'ye gelip 4 arkadaşı alıp Kınalıada'ya dönüşe geçti. Gece saat 02.00 sıralarında tek motorlu küçük tekne, lodos nedeniyle Kınalıada'ya 300 metre kala alabora oldu. Yüzmeye başlayan gençler, şiddetli dalgalar nedeniyle bir süre sonra birbirlerini kaybetti..."

6- Kayıp İstanbul Belgeseli-Kınalıada...

ADALAR POSTASI'nın 2431. sayısında...

)O(

Büyükada Aya Yorgi Kilisesi, 5.5.2010.

Haydi siz de bir dilek dileyip de atın Dilek Kutusu'na!
Ne olur ne olmaz tutmaz ya tutacağı da tutabilir!
)O(



..........................................................1

From: ŞİRİN KAHRAMAN
Subject: RE: ADALAR POSTASI-2430: kınalıada açıklarında tekne battı... 4 kişi kayıp...
Date: May 17, 2010 10:17:41 AM GMT+03:00
To: adalar.postasi@gmail.com


Merhaba,
16.05.2010 tarihinde Büyükada’da oturan ailemi havanın güzel olmasını da fırsat bilerek ziyaret etmek için Bostancı vapur iskelesine gittim ama malumunuz ya mecburen motorla gitmek zorundaydım, 08:45 motoruna bindim, her ne kadar istemesem de çünkü lodos vardı ve seferdeki motor da oldukça küçüktü. Motorun kalkış saati geldiğinde motor tıka basa doluydu ve hatta ayakta bile yolcu vardı.

Motor Maltepe açıklarına geldiğinde lodos etkisini hissettirmeye, motorun bir tarafı gökyüzüne diğer yanı denize bakmaya başladı.

Adalı olarak lodoslu havalara alışığız ama motordaydım —ne kadar (?!) güvenliydi ki— korkmaya başladım, iyi ki kızımı getirmemiştim, başladım motor batarsa nasıl karaya yüzerim ve de kızım yanımda olsaydı onu nasıl sakinleştirirdim diye düşünmeye, gözlerimi kapattım ve kızımı düşüne düşüne Ada'ya gittim, indiğimde hiç iyi değildim, bir de bunun dönüşü vardı...

14:20 motoruyla döndüğümde vapur iskelesinde 4 tane vapur demirliydi. Kabataş seferlerini yapıyormuş vapurlar. Yine küçük motorla dönmek zorunda kaldım Bostancı’ya, bildiğim bütün duaları ederek annemden ayrıldım kızıma dönerken
inanın Bostancı’ya ayak bastığımda yere kapaklanıp öpesim geldi sağ salim karaya ulaştım diye!

Peki astığım astık kestiğim kestik mantığıyla hareket eden ADALAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI nerede? Ben neden lodoslu havada motorla gitmek zorunda kalıyorum, mantığım almıyor lütfen biri bana açıklasın.

Sevgi ve saygılarımla,

Şirin ÜNAL KAHRAMAN



..........................................................2

DHA, 16.5.2010 10:55:00
Taner Yener, Ömer Erdem

http://www.dha.com.tr/v.php?n=kinaliada-aciklarinda-tekne-batti-4-kisi-kayip-2010-05-16


DÜĞÜN DÖNÜŞÜ FACİA

DÜĞÜN DÖNÜŞÜ FACİA DHA Video Web TV Doğan Haber Ajansı

Kınalıada açıklarında tekne battı. Kaybolan 4 kişiyi bulmak için başlatılan çalışmalar sürüyor.


Düğün dönüşü facia: Tekne battı 4 kişi kayıp

Teknedeki bir kişi 6 saat boyunca yüzerek kurtarılmayı bekledi

İSTANBUL'da gece düğün dönüşü Kınalıada açıklarında şiddetli lodos nedeniyle alabora olan teknede bulunan 5 kişiden 4'ü kayboldu. Teknenin alabora olmasının ardından 6 saat boyunca denizde kurtarılmayı bekleyen Abdülkadir Himmet, adalara giden yolcu teknesinin kaptanı tarafından kurtarıldı. Kaybolan 4 kişinin ise arama çalışmalarına devam ediliyor. Kayıp yakınları ve ada sakinlerinin gergin bekleyişi gün boyu sürdü.


DÜĞÜN DÖNÜŞÜ ALABORA OLDU

Cihan Şahin (27), Yücel Yazgan (28), Şerafettin Yakar (27), Tolga Baştepe (20) ve Abdülkadir Himmet (31), dün akşam Celil Bozuçurum'un Maltepe'deki düğününe katıldılar. 5 arkadaştan Tolga Baştepe düğünden erken çıkarak 00.10'daki son tekneye binerek Kınalıada'ya döndü. Son vapuru kaçıran 4 arkadaş, Tolga Baştepe'yi arayarak gelip kendilerini almasını istedi. Tolga Baştepe de bunun üzerine bir arkadaşından aldığı 5 metrelik tekneyle Bostancı'ya gitti. Tolga Baştepe, 4 arkadaşını Bostancı sahilinden alarak, adaya doğru yola çıktı. Tekne Kınalıada'ya yaklaşık 700 metre mesafede kötü hava koşulları nedeniyle 01.30 sıralarında alabora oldu.


ALTI SAAT YÜZDÜ KURTULDU

Düğünden dönen 5 arkadaşın kayıp haberi sabah ortaya çıktı. Sabaha karşı Büyükada-Maltepe seferini yapan Mavi Marmara yolcu motorunun kaptanı deniz yüzeyinde Abdülkadir Himmet'i gördü. Bunun üzerine kaptan can simidi atarak Himmet'i tekneye aldı. Yaklaşık 6 saat yüzerek hayatta kalmayı başardığı belirtilen Abdülkadir Himmet, Maltepe İskelesi'ne götürüldü. Burgazada'daki İDO iskelesi gişesinde çalıştığı öğrenilen Abdülkadir Himmet, daha sonra ambulansla Kartal Yavuz Sultan Selim Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne kaldırıldı. Himmet, tedavisinin ardından öğlen Büyükada Polis Merkezi'ne götürüldü.

Abdülkadir Himmet'in, polis ifadesinde şunları söylediği öğrenildi:

"Birlikte geldiğimiz arkadaşlarımızdan birinin cep telefonunun tinerciler çalmış. Arkadaşımızı aradığımızda telefona çıkan tinerciler 'arkadaşınızı kaçırdık, keseceğiz' dediler. Arkadaşımızı aramaya başladık. Bu esnada adaya giden son motoru da kaçırdık. Daha sonra gelen bir telefon üzerine tinercilerin sadece arkadaşımızın cep telefonunu çaldığını, arkadaşımızın da son motora yetişerek, adaya döndüğünü öğrendik.

Biz tekneyi kaçırdıktan sonra yola çıkıp çıkmama konusunda kararsız kaldık. Daha sonra gitmeye karar verdik ve bizden önce adaya dönen Tolga'yı çağırdık. Bizi aldı. Motora binip yola çıktık. Dalgalardan motor sallanmaya başlayınca hızını arttırdık. Adaya yaklaşık 1,1-5 km. kalmıştı. Bir anda alabora olduk. Denizin içinde birbirimize seslendik. Seslerimizi duyuyorduk. Suyun üzerinde kalabilmek için gömlek ve pantolonlarımızı çıkardık. Bir süre sonra dalgalar bizi birbirimizden ayırdı. Ben uzun süre dalgalarla mücadele ettim. Daha sonra yorulmaya başlayınca sırtımı dalgalara döndüm. Bir süre sonra da beni kurtardılar."

İSKELEDE GERGİN BEKLEYİŞ

Alabora olan teknede bulunan 4 arkadaşı arama kurtarma çalışmaları için Kıyı Emniyeti, Sahil Güvenlik ve Deniz Polisi olay yeri ve çevresine sevk edildi. Havadan helikopter destekli sürdürülen çalışmalarda dalgıçlar da denizde çalışmaları aralıksız devam ettiriyor.




Dört arkadaşın kayıp haberinin alınmasının ardından Kınalıada'da gün boyu gergin üzüntülü bir bekleyiş yaşandı. Haberin ardından kayıpların aileleri ve yakınları iskeleye koştu. Adalar Belediye Başkanı Mustafa Farsakoğlu eşi Hatice Farsakoğlu ile Kınalıada'ya geldi. Başkan Farsakoğlu ve eşi kayıp yakınlarına sarılarak destek oldu. Adalar Kaymakamı Salih Keser de Kınalıada'ya gelerek bilgi aldı. Kayıp Cihan Şahin'in babası Kınalıada Muhtarı Hüseyin Şahin, "Gece 02.00 sıralarında olay olmuş. Benim başka bir bilgim yok. İnşallah sağ salim bulunurlar" dedi.

YAZ TARİFESİYLE GEÇ SAATLERE MOTOR KONULDU

Adalar Belediye Başkanı Mustafa Farsakoğlu, Adalar'da böyle bir durumla uzun süredir karşılaşmadıklarını ifade etti. Farsakoğlu, "Dileğimiz gençlerimizin sağ salim bulunmasıdır" dedi. Farsakoğlu, basın mensuplarının bir sorusu üzerine, "Adalar'da ulaşım sıkıntısı 1846 yılında vapur seferlerinin konulmasından bu yana hep olmuştur. Tabii ki vapur çok daha güvenli. İDO, Bostancı-Adalar arasındaki hattı sıklaştırdı. Yaz tarifesine geçilmesine özellikle geç saatlere kadar motor konuldu. Bu konuda da bize başvurular yapıldı. Bundan sonrası İDO yetkililerinin alacağı bir karar" diye konuştu.

Kayıp gençlerinden Cihan Şahin'in Kartal'da bir otelin resepsiyonunda, Yücel Yazgan'ın ailesiyle Kınalıada'da lokanta işlettiği, Tolga Baştepe'nin balıkçılık yaptığı yaz sonunda askere gideceği, Şerafettin Yakar'ın ise işsiz olduğu öğrenildi. 4 arkadaşı arama çalışmaları halen sürüyor.



..........................................................3

GAZETEPORT, 16.05.2010 - 13:23

http://www.gazeteport.com.tr/GUNCEL/NEWS/GP_688728


TEKNE BULUNDU, İÇİNDEKİLER KAYIP


İSTANBUL - Marmara Denizi'nde, Kınalıada açıklarında bir teknenin battığı öğrenildi. Kınalıada açıklarında alabora olan teknedeki 5 kişiden Abdülkadir Himmet, bir yolcu motoru tarafından görüldü. Hastaneye kaldırılan Himmet'in ihbarı üzerine Sahil Güvenlik Marmara ve Boğazlar Bölge Komutanlığın'a bağlı bir helikopter ile 2 sahil güvenlik botu arama çalışmalarına başladı.

Kınalıada'ya yaklaşık 300 metre kala alabora olan teknenin batması sonucu kaybolan kişilerin Cihan Şahin (27), Yücel Yazgan (28), Şerafettin Yakar (27) ve Tolga Baştepe (20) olduğu belirtildi.

Batan tekneden kendi imkanlarıyla kurtulan ve Kartal Yavuz Selim Devlet Hastanesinde tedavi altında bulunan Abdülkadir Himmet ile Şahin, Yazgan ve Yakar'ın Maltepe'de bir düğüne katıldıkları, gece saatlerinde Kınalıada'ya geçmek üzere motor bulamadıkları için adadaki arkadaşları olan Tolga Baştepe'yi çağırdıkları öğrenildi.

Arkadaşlarını alan Baştepe'nin, Maltepe sahilinden dönüşte Kınalıada'ya yaklaşık 300 metre mesafede teknesinin alabora olduğu kaydedildi.

"2'SİNİN CESEDİ BULUNDU" İDDİASI

Adalar Belediye Başkanı Mustafa Farsakoğlu, ''Gençlerden 2 tanesinin şu anda Küçükyalı sahilinde bulunduğu söyleniyor'' dedi.

Kınalıada İskelesi'nde basın açıklaması yapan Farsakoğlu, Adalar'da uzun süredir böyle bir olayın yaşanmadığını ancak şiddetli lodos nedeniyle içerisinde 5 gencin bulunduğu teknenin alabora olduğunu söyledi.

Batan tekneden sağ olarak kurtulan Abdülkadir Himmet'in 6 saat kadar suda kaldığını ve bulunmasının ardından Kartal Yavuz Selim Devlet Hastanesinde tedavi altına alındığını ve sağlık durumunun iyi olduğunu hatırlatan Farsakoğlu, ''Gençlerden 2 tanesinin şu anda Küçükyalı sahilinde bulunduğu söyleniyor. Bizde de kesinleşmiş bir bilgi yok. Arkadaşlarımız orada incelemeler yapıyor. Dileğimiz gençlerin sağ salim kurtulması. Bulunan 2 kişinin hayatını kaybettiği bana bildirildi. İsimleri henüz netleştirilmedi ve bilginin de kesinliğini araştırmaya çalışıyoruz'' diye konuştu.



Bir gazetecinin sorusu üzerine, Farsakoğlu, geçen yıl İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş'nin (İDO) Bostancı-Adalar arasındaki hattı kısmen özelleştirdiğini ancak bu duruma ada sakinleri tarafından 'vapur yolculuğu daha güvenli' gerekçesiyle tepki gösterildiğini söyledi.

Farsakoğlu, ''Bu konuda İDO'ya başvurular yapıldı. Yaz tarifesiyle özellikle geç saatlerde vapur seferlerinin yapılacağı bildirilmişti. Ancak İDO'nun şu anda aldığı bir karar var mı bilmiyorum. Motor seferlerinin de çok güvensiz olduğunu söyleyemeyiz'' dedi. Kaybolan 4 kişiden biri olan Cihan Şahin'in aynı zamanda Kınalıada muhtarı olan babası Hüseyin Şahin de, konuyla ilgili tam olarak bir bilgisinin olmadığını, kesin olarak teknenin 02.00 sıralarında alabora olduğunu bildiğini söyledi.

Şahin, ''Benim de çocuğum kazazede gençlerin arasında. 4-5 tane genç, düğün dönüşü kazaya uğradılar. Bunlardan bir tanesi kurtulmuş. Kendi çocuğum da dahil olmak üzere diğer 4 gençten bir bilgi alınamıyor'' şeklinde konuştu.

TEKNE BULUNDU, İÇİNDEKİLER KAYIP

Kınalıada açıklarında batan ve Küçükyalı açıklarında bulunan tekne, Bostancı İskelesi'ne çekildi. Arama ve kurtarma çalışmalarına devam eden Sahil Güvenlik Marmara ve Boğazlar Bölge Komutanlığına bağlı helikopterin, Küçükyalı açıklarında tekneyi gördüğünü bildirmesi üzerine, bölgeye Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğüne bağlı bir römorkör hareket etti.

Tekne, römorkör tarafından Bostancı İskelesi'ne çekildi. (AA)



..........................................................4

CNNTürk, 16.05.2010 21:12:43

http://www.cnnturk.com/2010/turkiye/05/16/batan.tekneden.kurtulan.yolcu.anlatti/576489.0/index.html

BATAN TEKNEDEN KURTULAN YOLCU ANLATTI

Marmara Denizi'nde Kınalıada açıklarında batan tekneden sağ olarak kurtulmayı başaran Abdülkadir Himmet kurtuluşunun hikayesini ve yaşadığı korku dolu dakikaları anlattı.


Marmara Denizi'nin Kınalıada açıklarında alabora olan tekneden kurtulan Abdülkadir Himmet, "Kınalıada'ya ulaşamayacağımı anlayınca sırtımı dalgaya verip Maltepe'ye doğru yüzmeye karar verdim. Bunun adı mucize. Önce Allah'a sonra kendime güvenip karaya çıkacağıma Maltepe'ye doğru yüzmeye başladığımda karar vermiştim" dedi.

Büyükada'daki evinde basın mensuplarına bir açıklama yapan Himmet, dün akşam arkadaşlarının düğünü için Maltepe'ye geçtiklerini ancak son vapuru kaçırdıkları için Maltepe'de kaldıklarını, daha önce Kınalıada'ya geçen bir arkadaşlarını arayıp tekne temin etmesini istediklerini söyledi.

Arkadaşlarının tekneyle gelerek kendilerini Maltepe sahilinden aldığını anlatan Himmet, "Tekne çok küçüktü ama Kınalıada açıklarına kadar çok rahat bir şekilde geldik. Kıyıya 300-500 metre kala ne olduysa o anda oldu, birden lodos patladı ve tekne alabora oldu" dedi.

Himmet, alabora olduğunda teknede bulunan 5 kişinin de sağ olduğunu, bunu da gece karanlığında birbirlerine seslenerek anladıklarını ifade ederek, şunları söyledi:

"Ben bir kulaç atıp bir metre ileri gittiğimde dalgalar beni 5 metre geri götürüyordu. O an anladım ki, Kınalıada'ya varamayacağım. Adaya çok yakın olup ışıkları görmeme rağmen kendimi dalgaya bırakıp Maltepe açıklarına doğru yüzmeye başladım. Çok su yutuyordum ve durmadan bacaklarıma kramp giriyordu. Ben de çözümü sırtımı dalgaya verip dinlenerek yüzmekte buldum. Kınalıada'ya ulaşamayacağımı anlayınca sırtımı dalgaya verip Maltepe'ye doğru yüzmeye karar verdim. Bunun adı mucize. Önce Allah'a sonra kendime güvenip karaya çıkacağıma Maltepe'ye doğru yüzmeye başladığımda karar vermiştim."

"Sadece ailemi düşündüm"

Açığa doğru yüzmeye başlayınca dalganın da etkisiyle diğer arkadaşlarının da savrulduğunu belirten Himmet, üzerindeki ağırlıklardan kurtulmak için kıyafetlerini çıkardığını, sürekli su yuttuğunu, karnının şiştiğini ve kustuğunu anlatarak, yaşadıklarını şöyle devam etti:

"Bilincimi hiç kaybetmedim. Sadece ailemi düşündüm. Aileme evlat acını yaşatmak beni çok korkuttu. Ve aklıma hep eski anılarım geldi. Allah'a çok şükür olsun ki, şu an hayattayım. Durmadan tövbe ettim. Günahlarımın affolması için dua ettim. Çok iyi bir yüzücü olmamama rağmen o anda hayatta kalma planları yaptım. Her zaman önce kötüsünü düşündüm, Allah da yardım etti. Demek ki, dünyada yiyecek rızkım kesilmemiş."

Maltepe açıklarına ulaştığında kendisini bir yolcu motorunun fark ettiğini söyleyen Himmet, "Kaptan beni gördü, içeri çekti. Oradan Heybeliada, oradan da Büyükada'ya hastaneye gittik. Oradan da Kartal Yavuz Selim Hastanesine götürülmüşüm. Allah kimseye böyle bir şey yaşatmasın. Diğer arkadaşlarımın da sağ salim kurtulmasını istiyorum. Benim yaşadığımın adı mucize" dedi.


..........................................................5

Sabah, 17.5.2010
Gülcan Demirci

http://www.sabah.com.tr/Gundem/2010/05/17/alabora_olan_teknedeki_5_kisiden_4u_kayip

ALABORA OLAN TEKNEDEKİ 5 KİŞİDEN 4'ü KAYIP


Kınalıada'da oturan 4 arkadaş Maltepe'de bir düğüne katıldı. Ada'ya dönen tekneyi kaçırınca bir arkadaşlarının teknesine bindiler. Lodos'ta yol alan tekne Kınalıada açıklarında devrildi. Biri yüzerek kurtuldu, 4'üne ulaşılamadı

Kınalıada açıklarında alabora olan teknedeki 5 arkadaştan biri 6 saat yüzerek Maltepe sahiline çıkıp kurtuldu. Diğer 4 genç ise kayıp. İstanbul'daki bir yakınlarının düğünü için Kınalıada'dan kalabalık bir grup büyük bir tekne tutarak Maltepe'ye geldi. Düğünün ardından geciken Abdülkadir Himmet (31), Cihan Şahin (27), Yücel Yazgan (28) ve Şerafettin Yakar (27) geç saatlerde arkadaşları Tolga Baştepe'yi (20) kendilerini alması için Kınalıada'dan çağırdı. Baştepe, 4 metrelik tek motorlu teknesi ile Maltepe'ye gelip 4 arkadaşı alıp Kınalıada'ya dönüşe geçti. Gece saat 02.00 sıralarında tek motorlu küçük tekne, lodos nedeniyle Kınalıada'ya 300 metre kala alabora oldu. Yüzmeye başlayan gençler, şiddetli dalgalar nedeniyle bir süre sonra birbirlerini kaybetti.

6 SAAT YÜZDÜ

Kınalıada imamının oğlu olan Abdülkadir Himmet, akıntı nedeniyle adaya doğru yüzemeyince Maltepe sahiline yöneldi. 6 saat kadar suda kalan Himmet, sahile 500 metre kadar yaklaştığında sabah saatlerinde bir bot tarafından fark edilerek kıyıya çıkartıldı. Hastaneye kaldırılan Himmet'in olayı aktarmasının ardından, Sahil Güvenlik Marmara ve Boğazlar Bölge Komutanlığı'na bağlı bir helikopter ve 2 sahil güvenlik botu ile İstanbul Deniz Polisi Sualtı Grup Amirliği'ne bağlı ekipler arama çalışmaları başlattı. Bazı vatandaşlar da tekneleriyle aramayadestek verdi. Alabora olan tekne Küçükyalı sahilinde bulundu ancak 4 arkadaştan haber alınamadı. Kayıp gençlerden Cihan Şahin'in babası Kınalıada Muhtarı Hüseyin Şahin arama çalışmalarını korku dolu gözlerle izledi. 5 gençten Şerafettin Yakar'ın bir mağazada tezgahtarlık yaptığı, Yücel Yazgan'ın ise ağabeyi ile birlikte yeni bir restoran açtığı, aynı zamanda su ve tüp bayiliği yaptığı kaydedildi. Tolga Baştepe'nin ise teknelerde çımacılık yaptığı öğrenildi.

'DALGA HEPİMİZİ SAVURDU'

Hastaneden taburcu edilerek Büyükada'daki evine giden Abdülkadir Himmet ise 'Mucize' dediği kurtuluşunu şöyle anlattı: "Düğünden çıktık. Vapuru kaçırdık. Arkadaşlar tekneyi çağırdılar. Tekneye binip lodosta gitmeye başladık. Kınalıada'nın ışıkları görünüyordu alabora olduk. Kınalıada'ya doğru yüzmeye başladık. Ama dalga bizi sürükledi. Diğer arkadaşlarımdan kopmuştum. Dalga hepimizi ayrı yerlere savurduğu için önce sesleştik. Yan yanaydık, sonra ayrıldık dalgadan dolayı. Kınalıada'ya varamayacağımı anladıktan sonra Lodos'un götürdüğü yere doğru Maltepe'ye yüzdüm. Su yuttuğum zaman kustum, ayağıma kramp girip yorulunca sırt üstü dinlendim. Maltepe'ye yaklaşınca ise motor geldi..."



..........................................................6

Kayıp İstanbul Belgeseli - Kınalıada